Jump to content

Eduard

Moderators
  • Content Count

    2102
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    98

Eduard last won the day on March 5

Eduard had the most liked content!

Community Reputation

141 Excellent

4 Followers

About Eduard

  • Rank
    Developer
  • Birthday 11/18/1976

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

29171 profile views
  1. Hi Everyone, We have finally released GrowFX 2.0.0 with a Node Editor! For more information, see What's New in GrowFX 2.0.0 This version has a lot of innovations, so I'll not describe everything here, but you can see our new GrowFX User Manual. This manual is also available in CHM format in the installation file. We have also released GrowFX 1.9.9 (Service Pack 10). This release is intended as the final release of version 1.x. Please feel free to ask if you have any questions. Thanks!
  2. Hi Ace3d, I've sent you our offer for an educational license... Of course, we'll add this option later. I think we just need to develop some form for student registration. Thanks!
  3. Hi paladin9270, Your branches Path_02 and Path_03 have some Start% value in its PathDistributor, as a result, the branches move up following the growth of the trunk. As a result, these branches each time change their position in space relative to the pergola frame. I set some values to Start absolute instead of Start%, I also had to reset information about Bake Directions in ObjectReaction modifiers. Bake Directions is needed if the reaction object has some animation. But sometimes it can be used to speed up the calculation of the animation, so in your scene I also recorded new
  4. Hi AMD11, You can use the Vector direction modifier with the Another target surface option, but for this create a surface with a large number of evenly spaced vertices, as in the example below. Just the Vector dir modifier will look for the closest vertex and create a direction vector along its normal. Thanks!
  5. Hello Théo, We've fixed this bug and I've already sent you an update. Thanks for your bug report!
  6. Hi tj123, Of course, you just need to right-click on your GrowFX model in the viewport, and select a menu item like in my screenshot: Thanks!
  7. Я проверю этот момент еще раз... Ну вообще, при another target surface ищется ближайший вертекс, и затем система направляет линию пути вдоль направления обратное к нормали к этому вертексу. Может у Вас было мало вершин у объекта, и система находила ближайший вертекс не там где ожидалось? Ну это реализовано в Object reaction модификаторе, смысл дублировать это в Vector dir? Их можно использовать вместо ноды Affect для формирования значений у параметров. Они также могут получать информацию от выходных атрибутов типа Parameter: Path position, а также о
  8. Приветствую! Что касается загибов этих веточек, то попробуйте добавить вот такие ноды: Первая VecOrient как бы выровняет их, чтобы закручивание было в нужной плоскости, а Radial_dir собственно закрутит. А что касается Random_dir, да Вы правы, есть там проблема. Мы недавно меняли всю систему Random генерации, и немного изменили загрузку этих рандомов в цикле обработки модификаторов, чтобы при включении/выключении некоторых нод все дерево не меняло свою форму. Но данную комбинацию не проверили, и там есть некоторая повторная передача одинаковых параме
  9. Приветствую! А пришлите мне эту модель... И я сам попробую, и заодно проверю, почему так работает. Спасибо!
  10. Hi Erkhembayar and binay, I've sent you our offer for an educational license... Thanks!
  11. Hi ali ahsan, Ok, I've sent you our offer for an educational license... Thanks!
  12. Ok, thanks for your test! We'll try to fix a cached animation with deadline later. Thanks again!
×
×
  • Create New...