Jump to content

Eduard

Moderators
  • Posts

    2182
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    109

Eduard last won the day on June 24

Eduard had the most liked content!

About Eduard

  • Birthday 11/18/1976

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

31342 profile views

Eduard's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

152

Reputation

  1. Eduard

    2022 work

    Hi winskyserin, Amazing works! Thanks a lot!
  2. Hi Usman, Yes of course, we've uploaded this version, and you can download it from the User panel. Thanks!
  3. Hi Rubberji, Sorry for the late response. Can you send me this scene file? Thanks!
  4. Hello, Ok, I sent you an educational license offer. Thanks!
  5. Добрый день! Да, возможно не все понятно на этой картинке, хотя мы надеялись на обратное. Вот смотрите, в Input Map нужно поместить карту Vertex color, которая будет определять цвет самих вершин на объекте. И в зависимости от этого цвета, данная карта (данный плагин) будет подставлять ту или иную карту из списка заданных. Цвета выбираются из диапазона от Start color до End color, обычно можно использовать от черного до белого. В итоге, если у вас вертексы какого-то листика дерева выкрашены черным цветом, то на этот листик будет назначена первая карта (Map #1) из списка. Соответственно, если вертексы листика имеют белый цвет, то такой листик получит последнюю карту. Все остальные карты будут распределены по градиенту цвета, от черного к белому, как в данном примере. Соответственно, чтобы эта система работала, нужно должным образом раскрасить цвета всех вершин у самого объекта. Если этот объект является GrowFX-растением, то там есть возможность использовать компоненты VertexColor, которые по некоторым алгоритмам могут раскрасить вертексы дерева. Как они работают описано тут: https://exlevel.com/growfx2-manual/VertexColor_Overview.html На странице о GrowFXMultiMap можно скачать пример этого растения: https://exlevel.com/tutorials/HowToUseGrowFXMultiMap/ Конечно, в Input Map может быть и любая другая карта, и тогда карты будут назначаться по другому принципу, но основная идея была в том, чтобы использовать именно Vertex color. Надеюсь все понятно, если будут вопросы, пишите. Спасибо!
  6. Hi Usman, Ok, now you can download this plugin: https://exlevel.com/download/ Thanks!
  7. Hi, You need to use the NewCacheFile or LoadCacheFile methods instead of the CacheFileName property. Cache Mode methods: NewCacheFile <string_path_filename> Specifies the name of the new cache file. Returns true if the file was successfully prepared, false if it failed. LoadCacheFile <string_path_filename> Loads the specified cache file. Returns true if the cache file was found and loaded successfully. Thanks!
  8. Hi lukx, We've uploaded GrowFX for 3dsMax 2023 and you can now download it from your User panel account. Thanks!
  9. Hello, We've uploaded GrowFX for 3dsMax 2023 and you can now download it from your User panel account. Thanks!
  10. Hi AdyHun, Yes, it makes sense, we'll add this checkbox. Thanks!
  11. Hi CGMoe, This option is turned on by default in new versions. So you can convert to mesh as usual in 3dsMax. Keep in mind, a simple mesh doesn't support animation, but you can use the PointCache modifier for the wind animation. Thanks!
  12. Hi mad, We tried this before, but it didn't work. If you've an instanced object, then it's completely instanced, and you can't make different input parameters. I've an idea to implement a new modifier that will overwrite public input parameters. And then you can clone the GrowFX object as a reference object, and apply this modifier like Bend in this screenshot: Thanks!
  13. Hello Rehmatullah, Can you check if the plugin is loaded in the 3dsMax plugin manager? Thanks!
  14. Hi Rubberji, Yes, this only works in GrowFX 1.9.9. In version 2.0 there are no Path and Distributor components, instead it uses nodes. And we've not yet implemented MaxScript access to the nodes and their properties, because we don't know how much users will need it. But in any case, we're planning to add MaxScript functions for accessing nodes. Thanks!
  15. Hi Rubberji, Maybe you should try using the MaxScript command for the Point Distribution? <growfx>.<path>.<distributor>.AddPoint <point_object> With this, you can create a looping over a set of points. For example, select your GrowFX object and run this script: gfx = $ Then select all points and run the following script: for pt in selection do ( gfx.Path_01.PointDistr_01.AddPoint pt ) Don't forget to rename the "Path_01" and "PointDistr_01" components as they may have other names. Here you can see other MaxScript commands: https://exlevel.com/growfx-manual/MaxScript.html Thanks!
×
×
  • Create New...