Jump to content

Eduard

Moderators
  • Posts

    2189
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    110

Eduard last won the day on August 31

Eduard had the most liked content!

About Eduard

  • Birthday 11/18/1976

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

32233 profile views

Eduard's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

153

Reputation

  1. Hello Usman, Yes, it seems possible to animate the Seed value, but it doesn't update during the animation, and it doesn't update the object. We'll fix this in the next upgrade. Thanks for your bug report! Now you can try using this script to create 10 models (for example): gfx = $ iseed = gfx.Seed for i = 1 to 10 do ( gfx.NewSeed() gfx.update() snapshot gfx ) gfx.Seed = iseed gfx.update() Thanks!
  2. Hello Yes, these methods don't work in version 2.0, because component indexes don't exist. Instead, we plan to add new methods that will work with nodes. Just in version 2.0 there are no components like in version 1.9.9, there is a single array of nodes. Thanks!
  3. Hi wallworm, Sorry for the delay! Oh, you need a new version, which we already have. I can send you an update. What version of 3dsMax do you have? Thanks!
  4. But the pivot seems to be created where the object has its start, just like you wanted. Have you really checked this? Ok, we'll add a MaxScript method for this feature. Thanks!
  5. Hi wallworm, Yes, you're right, there was a strange behavior of the created point when snaps are turned on. But we've fixed it and it will work fine in the next update. Thanks!
  6. Hi wallworm, Apologize for the delay in replying! There is already such a button in GrowFX 2.0: Create separate objects in the Preferences parameters rollout. It just creates separate objects as you want. Thanks!
  7. Здравствуйте! Видимо я уже поздновато пришел в эту дискуссию Но я вижу, вроде Вы уже и сами разобрались... Ну это вроде может делать PathPosition от главных веток, и там вычисления идут в %% от 0 до 100. А влиять можно уже на что угодно. Спасибо!
  8. Eduard

    2022 work

    Hi winskyserin, Amazing works! Thanks a lot!
  9. Hi Usman, Yes of course, we've uploaded this version, and you can download it from the User panel. Thanks!
  10. Hi Rubberji, Sorry for the late response. Can you send me this scene file? Thanks!
  11. Hello, Ok, I sent you an educational license offer. Thanks!
  12. Добрый день! Да, возможно не все понятно на этой картинке, хотя мы надеялись на обратное. Вот смотрите, в Input Map нужно поместить карту Vertex color, которая будет определять цвет самих вершин на объекте. И в зависимости от этого цвета, данная карта (данный плагин) будет подставлять ту или иную карту из списка заданных. Цвета выбираются из диапазона от Start color до End color, обычно можно использовать от черного до белого. В итоге, если у вас вертексы какого-то листика дерева выкрашены черным цветом, то на этот листик будет назначена первая карта (Map #1) из списка. Соответственно, если вертексы листика имеют белый цвет, то такой листик получит последнюю карту. Все остальные карты будут распределены по градиенту цвета, от черного к белому, как в данном примере. Соответственно, чтобы эта система работала, нужно должным образом раскрасить цвета всех вершин у самого объекта. Если этот объект является GrowFX-растением, то там есть возможность использовать компоненты VertexColor, которые по некоторым алгоритмам могут раскрасить вертексы дерева. Как они работают описано тут: https://exlevel.com/growfx2-manual/VertexColor_Overview.html На странице о GrowFXMultiMap можно скачать пример этого растения: https://exlevel.com/tutorials/HowToUseGrowFXMultiMap/ Конечно, в Input Map может быть и любая другая карта, и тогда карты будут назначаться по другому принципу, но основная идея была в том, чтобы использовать именно Vertex color. Надеюсь все понятно, если будут вопросы, пишите. Спасибо!
  13. Hi Usman, Ok, now you can download this plugin: https://exlevel.com/download/ Thanks!
  14. Hi, You need to use the NewCacheFile or LoadCacheFile methods instead of the CacheFileName property. Cache Mode methods: NewCacheFile <string_path_filename> Specifies the name of the new cache file. Returns true if the file was successfully prepared, false if it failed. LoadCacheFile <string_path_filename> Loads the specified cache file. Returns true if the cache file was found and loaded successfully. Thanks!
  15. Hi lukx, We've uploaded GrowFX for 3dsMax 2023 and you can now download it from your User panel account. Thanks!
×
×
  • Create New...