Jump to content

Eduard

Moderators
  • Content Count

    1772
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    78

Eduard last won the day on November 2

Eduard had the most liked content!

Community Reputation

109 Excellent

1 Follower

About Eduard

  • Rank
    Developer
  • Birthday 11/18/1976

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

25108 profile views
  1. Eduard

    GrowFX Student version?

    Hello mariane.cad76, Yes of course, I've sent you our offer for an educational license... Thanks!
  2. Eduard

    How to hide tree name/label

    Ok. Just the path lines are not used to select an object in the viewport, and if you hide the icon, you'll not be able to select the object. Therefore, this option is available only in Meshes mode and only with the Selection mesh enabled. Thanks!
  3. Eduard

    How to hide tree name/label

    Hello rox44, Switch to Meshes mode, in the Viewport display group on the main GrowFX panel, and then turn on the Hide icon in the Preference parameters rollout. Thanks!
  4. Eduard

    New Site

    Hi Rokas, Yes, we've updated our website, but the MyGrowFX and Activation/Deactivation pages still remain. Soon we'll update them too. Thanks a lot!
  5. Eduard

    Branch Length

    Hi LeeH, You need to use the Parameter: Path position, in the Path distributor settings. Please see the tutorial: https://exlevel.com/tutorials/ > How to create a Branches (Part 1) Thanks!
  6. Eduard

    Meta Mesh Problem

    Hi saeedmagic, You need to try using the Stop stitching feature. For more info see: https://exlevel.com/growfx-manual/Mesh.html#Meta_mesh Thanks!
  7. Eduard

    Vray proxy as istanced geometry

    Ok, thank you very much!
  8. I don't even know. Can you send me your scene file where this problem appears? Thanks!
  9. Eduard

    Spline direction

    Hi archaeotect, I don't understand what you mean. Can you show schematically (screenshot, or something else) how you want it to work? Thanks!
  10. Eduard

    Vray proxy as istanced geometry

    Hi pixelpark, I think the Instanced geometry doesn't support Vray proxy. It simply converts objects as is, using their ConvertToType function. In the future we'll try to support these objects. Thanks!
  11. Strange, but everything works fine for me. Maybe you don't have enough memory? How do you customize the looping of wind animation? It seems you have it turned off. Maybe you're using the old version, what is your GrowFX version? Thanks!
  12. Strange, but everything works fine for me: Can you send me your scene file? Maybe you've some other settings that cause a crash. Thanks!
  13. Hi vdpdesign, If you're caching your trees with PointCache, then your trees should be converted into an Editable mesh, or did you not do this and do you've trees in GrowFX format under the PointCache modifier? Or did you use the native Cache Mode in GrowFX? Thanks!
  14. Здравствуйте, Ekaterina! Он просто не нужен. Мы разошлись в мнениях, как реализовать сам алгоритм распределения веток по вертикали, в случае смещения. Если просто добавить параметр Offset Z (что Вы и просите), то ветки растущие из одной точки на стволе, просто сдвинутся вверх (при OffsetZ > 0) все одним пучком, и смысла в этом абсолютно никакого не будет. Если добавить еще Chaos Offset Z, то ветки будут хаотично появляться на высоте OffsetZ, и это выглядит тоже как-то не естественно. Мы уже пробовали, добавили эти параметры, реализовали этот алгоритм, но что-то не то... По хорошему, ветки должны распределятся по высоте инкрементарно по порядку их появления, каждая все выше и выше, возможно с определенной хаотичностью. Но также хочется, чтобы и первый вариант тоже работал. В итоге придется добавить еще несколько параметров во все распределители, что еще больше усложнит изучение и без того сложного плагина. Есть другое решение этой задачи. Вот посмотрите, для чего нужны пути? Не только чтобы по ним строить стволы, ветки и т.д. Их можно использовать и как линии - пустышки, например, чтобы только сместить нужную нам ветку в нужном направлении. Вы можете создать путь с длиной того же вертикального смещения, которое вам нужно. Для такого пути не нужно назначать какой либо меш-построитель. Затем, сами ветки распределять уже с него, и вы получите то смещение, какое вам нужно. Причем последовательность появления веток, или алгоритм их распределения уже можете задать любой, какой вам нравится. Если нужно, чтобы ветки следовали за кривизной ствола, то можете к этому пути-пустышки применить модификатор Copy direction. Вот пример, где я показывал как это использовать: Он нужен, чтобы смещать ветки в стороны, если ствол достаточно толстый, чтобы ветки появлялись на поверхности ствола, а не где-то в его центре. Спасибо!
  15. Eduard

    Object reaction crashes

    Hi DavidZ, Thanks for the file! Ok, I remembered this problem. You need to convert your rocky plane into an Editable mesh (instead of Editable Poly), and the problem will be solved. At the moment we don't know how to solve it, but in the next version we'll try to investigate it. Thanks!
×