Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/22/21 in all areas

  1. Hi Everyone, We have finally released GrowFX 2.0.0 with a Node Editor! For more information, see What's New in GrowFX 2.0.0 This version has a lot of innovations, so I'll not describe everything here, but you can see our new GrowFX User Manual. This manual is also available in CHM format in the installation file. We have also released GrowFX 1.9.9 (Service Pack 10). This release is intended as the final release of version 1.x. Please feel free to ask if you have any questions. Thanks!
    3 points
  2. If you are looking for best 3d models of plants with animation or need unique 3d models then I can help you! My name is Konstantin Kim "3dmentor" and I'm the most experienced 3d modeler of plants in GrowFX. I made thousands of different plants - trees, palms, conifers, flowers, grasses, shrubs, cactuses and etc. I'm involved in GrowFX developing and beta-testing and know it very deep, know it's secrets and lifehacks and working with GrowFX for over 11 years. Also I could make any textures in Substance Designer for my 3d plants. Some of my 3d plants available here: https://www.facebook.com/groups/GFXPlants https://www.youtube.com/user/3dmentor/videos
    2 points
  3. That math node looks like it could be really useful for speeding up workflows. Really powerful updates!
    2 points
  4. 2 points
  5. Ok, I just deactivated your old activations on the server side, and now you can activate again. Thanks!
    1 point
  6. Hi Andrew, You can add the Path position distributor for first level branches, but temporarily disable the Path distributor for this level. This way you'll have one branch for the first level. The position can be set to 50%, or any other. After tweaking your branches, turn off PathPos distr and turn on Path distr again. The same can be done with other branch levels. Thanks!
    1 point
  7. Hi all Its my first post here. So maybe its silly question but i am just learning GrowFX I would like ask about using it with Forest Pack I know this combo is very powerful for animations but do i get extra resources/speed, save ram etc. using growfx objects instead of meshes? - i am not asking about randomisation or vertex shading I just wonder if i can save some space on my hdd Thanks for help Michal
    1 point
  8. Version 1.9.9

    339 downloads

    Schizolobium Parahyba. Height 10 m. The number of polygons 168849. Textures included.
    1 point
  9. Hi Krapton, it looks like you specified absolute length for your U. So your map is wrapping all the way around and reaching the end of the mesh before your next tile. You could either not use an absolute width, or just adjust the width downwards until it aligns.
    1 point
  10. Hi wsk, It looks like you just need to start out with a "distributor" distributor instead of a "Path" distributor. You have to start with a "distributor" because your first path doesn't have any other paths to be distributed upon.
    1 point
  11. Hi Eduard! It works! Wow, great support. Thank you
    1 point
  12. Hi Diego, Please try to activate again, I've renewed your license to the latest date of beta version. Thanks!
    1 point
  13. Hi Diego, To download the 2.0 beta version, please open the Previous versions section: Thanks!
    1 point
  14. For parts of the tree that are decoupled from the growth of the trunk, I usually use an invisble path (usually with a path position modifier) that the leaf or fruit growth is affected by.
    1 point
  15. Yes, you can use version 1.9.9, and there is no this bug. Thanks!
    1 point
  16. Hi anujraghav, Yes you're right, it seems the new random system has some problems. We'll investigate this and fix it asap. Thanks a lot!
    1 point
  17. Those models are beautiful! I love how clean your work is.
    1 point
  18. Я проверю этот момент еще раз... Ну вообще, при another target surface ищется ближайший вертекс, и затем система направляет линию пути вдоль направления обратное к нормали к этому вертексу. Может у Вас было мало вершин у объекта, и система находила ближайший вертекс не там где ожидалось? Ну это реализовано в Object reaction модификаторе, смысл дублировать это в Vector dir? Их можно использовать вместо ноды Affect для формирования значений у параметров. Они также могут получать информацию от выходных атрибутов типа Parameter: Path position, а также от нод Attribute. Там принцип следующий: Для обоих нод вычисляемая точка берется согласно выбранному пункту: Starting point - начальная точка линии пути; Nearest point - ближайшая точка линии пути; Midpoint - средняя по удаленности точка линии пути; Far point - самая дальняя точка линии пути; End point - конечная точка линии пути; Затем для ноды attribute position, измеряется координата вычисляемой точкой линии пути в локальной системе координат объекта GrowFX. И там выбирается какая именно координата будет вычислена, X, Y, Z или радиус к оси Z. Затем значение передается в Result, от него можно использовать либо ноду Affect, либо Math ноду для влияния на другие параметры. Для ноды attribute distance, измеряется дистанция от вычисляемой точкой линии пути до некой точки Point (Node), либо до поверхности какого либо объекта (Object surface). Результат также отправляется в Result. Способ curve as value - работает как и раньше в первой версии, т.е. значения графика просто переносятся на параметр как есть. curve as factor уже интереснее в некоторых случаях, при этом способе значения графика всегда умножаются на значение самого параметра. Тем самым график можно настроить от 0 до 1, и например, применить для радиусов мешей, где максимальный радиус уже можно настраивать самим параметром Radius. Это удобнее, если нужно часто менять радиусы, но при этом не входит в окно curve и не двигать там точки... Надеюсь понятно все объяснил Кстати мы исправили проблему с рандом модификатором, и я отправлю вам обновление в личку. Спасибо!
    1 point
  19. in order to only get some of the flowers to open, you could add a helper (path position) path to the base of each bud. then you could change the count rate so that not every bud will contain a helper path. Then link your blooming action based on the length of these helper paths. You can get even more variation by adding chaos to the leach of the helper paths.
    1 point
  20. In order to get fruits or flowers to animate after the plant has stopped growing, you could link the petal/ fruit animation to the growth of an invisible helper path. This Path would continue to lengthen after the rest of the paths have stopped.
    1 point
  21. Presenting realistic 3d models of animated Cocos nucifera or Coconut palm Presentation video 1: https://youtu.be/8MxPxK3vtqg Presentation video 2: https://youtu.be/vz4Pl2w73Uk Workflow video: https://youtu.be/BwGReclvK8A These high-quality 3d models include high-resolution PBR textures, shaders for Corona render, FStorm and V-Ray. It's a fully customizable 3D asset which offers creative freedom! You can tweak or animate any parameter and receive desired Palm's shape and animation. Make your own palms, adjust LODs, height, density, style and so on, tweak wind speed, palm flexibility and even make cycled wind animation! Available on Gumroa: https://gum.co/isvRk 3ds Max 2014+ and the latest version of GrowFX 2 is required. #3dmentor #gfxplants #growfx #3d #animation #palm #cocos #coconut
    1 point
  22. Hi Erkhembayar and binay, I've sent you our offer for an educational license... Thanks!
    1 point
  23. Version 1.9.9

    36 downloads

    Agave americana. Height 1,1 m. The number of polygons 13545. Textures included.
    1 point
  24. Version GrowFX 1.9.9

    254 downloads

    Hedge Clematis. 668614 polys. Textures are included.
    1 point
  25. Version GrowFX 1.9.9

    226 downloads

    Version 3d max 2012 + Vray. Model Rose bush. With textures. The number of polygons 1101581
    1 point
  26. Version GrowFX 1.9.9

    106 downloads

    Indoor plant Hedera. 152758 polys. Textures are included.
    1 point
  27. Version GrowFX 1.9.9

    85 downloads

    Indoor plant Dieffenbachia. 38874 polys. Textures are included.
    1 point
  28. Version Growfx 1.95

    242 downloads

    A long leaf pine from East Texas. 32' high with bonus pinecones. Textures are included. For the sake of file size the needles are turned off. Just turn them on before use. all total around 4 million polys.
    1 point
  29. Hi All, A quick render of a Jacaranda mimosifolia. It's not the exact shape of the tree, but has been modified to fit into a specific space within a Archviz scene. Cheers Jamie EDIT--- Attached another render of the More classic Jacaranda shape
    1 point
  30. Где то я писал об этом, возможно на английском... Делается это следующим образом. Создаем главный управляющий путь, который будет управлять ростом всех элементов. Это не должен быть стебель или ствол. Но распределяться он должен также, как если бы это были стебли, в тех же местах (из точек, на поверхности чего либо, и т.д.). Длина его пусть будет 100, а Steps тоже сделаем 100, чтобы память сильно не нагружать. Сделаем ему анимацию роста от 0 до 100. Затем стебли распределяем уже из начальных точек этого управляющего пути, с помощью PathPosDistributor, т.е. добавим Pos=0. От длины этого управляющего пути создаем Affect на длину стеблей, но выставим лимиты Source parameter range от 0 до 80 (к примеру), это даст то, что при длине управляющего пути равной 80 стебель завершит свой рост. Все остальные ветки могут по прежнему управляться от длины стеблей, а вот цветы, пусть продолжают свой рост до того момента, пока наш управляющий путь достигнет 100% своей длины. Тогда, тут просто нужно влиять на параметры цветов от длины этого управляющего пути, и выставить лимиты Source parameter range уже от 0 до 100. Но тут есть еще нюансы, если не будет получаться, присылайте модель, я попробую сделать как надо...
    1 point
    how i can open this file?
    0 points
×
×
  • Create New...