Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. А в данном случае мне скорее всего нужно в качестве больших ветвей просто использовать оранжевый путь, а не синий
  3. Аа, нет.. на конце нижней синей всё закручивается, а мне надо чтобы на уровне было.. Короче сам не пойму что мне надо Знаете что было бы супер - глобальный параметр который считает высоту расположения координаты Z, ну или простыми словами возможность менять параметры в зависимости от высоты дерева, будь там хоть супер изогнутые ветки или еще что.. часто вот эта мысль приходила в голову
  4. Здравствуйте Эдуард! Назрел такой момент при моделировании.. В общем у меня задача такая. Я наблюдал за схемой выроста новых листьев весной у дерева платана. Пришел в выводу, что на нижних ветках почки располагаются поворачиваясь на 180 градусов на ветке, а ближе к верхушке этот угол поворота должен быть либо 137 (стандартный рандомный) либо 225 (сам вычислил, тоже рандомный получается), в моем случае это 180 - 225. И вот пытаюсь это реализовать. В случае с деревом у которого один основной ствол и боковые ветки потоньше это понятно, через path position я смог сделать. А теперь у меня такое дерево что основной ствол как бы потихоньку разветвляется на несколько крупных ветвей на разных уровнях по высоте. И хотелось бы допустим у ветви которая на высоте 50 процентов основного ствола этот угол ворота почек уже начинался не с 180 градусов, а допустим 195, а у ветви ближе к верхушке начинался с угла 210 градусов допустим. Никак не пойду, как сделать эту зависимость. Высылаю скрин и файлик на всякий случай. Надеюсь, что понятно написал Спасибо! 13 2 clear.max
  5. Today
  6. Hello! I'm trying to make blooming animation exactly like this video. I have been spending so much time figuring it out and still have no idea... Because of the lack of information of growth animation with GrowFX especially for flower blooming. I tried position affect parameter to path's length to control petals' overal scale but it doesn't grow keeping its original shape. Instead, the path length is literally following the path while growing so I failed to achieve this. What I want to achieve is the video I attached. As trunk is growing, the buds (5 petals in total) show up getting bigger slowly and then they bloom. After reading all the info in manual I guess I can achive this with instanced objects node? Like, making GrowFX for only flower animation separately and using it with another GrowFX? Question #1 How can I achieve this effect? (Sorry I know the question is too broad.) Question #2 How do I take advantage of all these conditions at once with Affect node when it comes to growth animation? 1. Branches should be the same length at the bottom/top parts 2. Growth speed of branches and flowers should be consistant 3. Growing branches from the main trunk should be smooth Growth animation with the main trunk, branches and the flowers blooming from the branches. I know I use Affect node from branche's Path position to branche's Length path. I want for the top part of the main trunk has same branches' length like they are at the bottom part. When I adjust scale factor grapth of Affect node, the very right point value to above 0, branches are not growing from the trunk smoothly anymore. They show up all of a sudden... Also, growth speed is very werid too. Bottom part is too fast and top part is very slow (I used animated flower mesh as instanced geometry node with Current time option) I think It is obvious because the length of the branches are not the same. In the video, I'm doubting they used path position affect to legnth to control blooming flowers. Becasue the top part of the tree, still some flowers are fully bloomed. After testing with my knowledge, it's like full blooming only the bottom part and very top part there's nothing. Question #3 Is it possible to animate curve node for detaild expressions? For example, I did the flower animation with radial direction node with curve node controlling the shape of petals in detail. It seemd work but turned out it wasn't stored when I saved the file... only values of public parameter's are stored. I tried my best to figure it out but I wasted so much time so I'm asking help here. Any adivce would be grateful. Thank you. I appreciate your time!
  7. Last week
  8. Eduard

    2022 work

    Hi winskyserin, Amazing works! Thanks a lot!
  9. Hello I was wondering if you guys are still issuing student discounts?
  10. winskyserin

    2022 work

    Just want to share some my work in 2022.
  11. Earlier
  12. Professional website promotion, grow your business by using good backlink profile service!

    Read more... Good Backlink Profile, Good Profile Backlink

     

  13. Hi there, I have noticed something strange with the new release for Max 2023, it seems that when this version is installed, 3ds max takes too much time to start compared with max 2022, after uninstall it takes less time to load. Have you noticed something like it? I have similar issue with Corona Render.
  14. Well... you can see ONE tutorial on V2 there. I have to say, I am really, really, disappointed in the support for V2. Its been three years since this post. Why are there not more, more, more, tutorials for V2?. PLEASE?
  15. Hi! I'm having trouble with some models from maxtree made using growfx 2.0, the files are generating some weird mesh some models can be fixed randomizing the seed others is quite impossible every time I try to randomize I got a crazier mesh, this problem only happens with a few models from collection 71 others works fine. Already tried to contact their support but they claim it's an issue with my version and suggested to update but I'm already using the latest version for 2023 and 2021 How can I fix these models?
  16. Hey guys!! Im working in a projet in Unreal Engine 5, and I liked to export the animated tree that I made. Theres any way to bake the animation into the key frames of the mesh?
  17. I recently created some tree animations to export to Unreal Engine 5, but I have no idea how to do this export.
  18. Hi, I have noticed something strange with the new release for Max 2023, it seems that when this version is installed, 3ds max takes too much time to start, after uninstall it, it takes less time to load. Have you noticed something like it?
  19. Hi! Can you please help me find a solution to my problem? I want to use a model of a tree from Forest Pack assets, and use on it the wind from the Grow FX. Is it possible to not make a tree from scratch but to put there a tree that is ready, with leafes etc. and only use a wind on it? Ofc ideally then I want to put this tree as an object to pick to the forest pack library.
  20. Hi Usman, Yes of course, we've uploaded this version, and you can download it from the User panel. Thanks!
  21. Can I please get the Growfx SE version for 1.9.9 and 2.0 for 3dsmax 2023 ?
  22. Hi Rubberji, Sorry for the late response. Can you send me this scene file? Thanks!
  23. Hello, Ok, I sent you an educational license offer. Thanks!
  24. Hello there! I've recently discovered the software and as an architecture student I would be interested in the educational license if possible. Thank you! My Gmail: denackts@gmail.com
  25. Добрый день! Да, возможно не все понятно на этой картинке, хотя мы надеялись на обратное. Вот смотрите, в Input Map нужно поместить карту Vertex color, которая будет определять цвет самих вершин на объекте. И в зависимости от этого цвета, данная карта (данный плагин) будет подставлять ту или иную карту из списка заданных. Цвета выбираются из диапазона от Start color до End color, обычно можно использовать от черного до белого. В итоге, если у вас вертексы какого-то листика дерева выкрашены черным цветом, то на этот листик будет назначена первая карта (Map #1) из списка. Соответственно, если вертексы листика имеют белый цвет, то такой листик получит последнюю карту. Все остальные карты будут распределены по градиенту цвета, от черного к белому, как в данном примере. Соответственно, чтобы эта система работала, нужно должным образом раскрасить цвета всех вершин у самого объекта. Если этот объект является GrowFX-растением, то там есть возможность использовать компоненты VertexColor, которые по некоторым алгоритмам могут раскрасить вертексы дерева. Как они работают описано тут: https://exlevel.com/growfx2-manual/VertexColor_Overview.html На странице о GrowFXMultiMap можно скачать пример этого растения: https://exlevel.com/tutorials/HowToUseGrowFXMultiMap/ Конечно, в Input Map может быть и любая другая карта, и тогда карты будут назначаться по другому принципу, но основная идея была в том, чтобы использовать именно Vertex color. Надеюсь все понятно, если будут вопросы, пишите. Спасибо!
  26. Добрый день, может быть есть полное руководство ,а не одна картика? что я делаю не так? если вставить input map - ничего не меняется. можно ли как то вставить opasity?
  27. Добрый день, как найти этот материал (GrowFXMultiMap) в максе? я всего неделю работаю в софте
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...